Verzekering arbeidsongevallen: Wat als er iets wijzigt in uw personeel?
Bij het afsluiten van het contract is al het personeel verzekerd dat u op dat ogenblik tewerkstelt. Wij kennen de uitgeoefende beroepsactiviteiten van al uw personeelsleden (arbeiders en/of bedienden).
Als de beroepsactiviteit van uw werknemers (voordien reeds indienst of nieuw aangeworven) echter wijzigt, moet u ons dit melden.
Een nieuwe beroepsactiviteit geeft immers meestal aanleiding tot de toepassing van een nieuwe premievoet voorhet ‘beroepsrisico’.
Voorbeeld
De administratieve bedienden waren al verzekerd voor arbeidsongevallen maar nu worden er ook bedienden met een buitendienst aangeworven.
De volgende wijzigingen in uw personeelsbestand hoeft u echter niet onmiddellijk aan ons te melden:
- Aanwerving van personeelsleden die dezelfde activiteit gaan uitoefenen als de personen die al verzekerd zijn;
- Ontslag van personeelsleden
De premie wordt jaarlijks geregulariseerd aan de hand van de opgegeven lonen.
Onthoud dus goed en verwittig ons altijd indien:
- de beroepsactiviteit van uw huidig personeel wijzigt;
- u personeel aanwerft met een nieuwe beroepsactiviteit;
- u voor het eerst bedienden aanwerft;
- u voor het eerst arbeiders aanwerft.