Een ongeval gebeurt niet zomaar. Het is het eindstadium van een aanéénschakeling van verschillende factoren, ten gevolge van aanwezige gevaren of risico’s, al dan niet toevallig aanwezig.
Ongevallen dienen te allen tijde worden voorkomen.
Hiertoe kan advies, ondersteuning worden gevraagd aan onze preventiedeskundigen. Zij staan ter beschikking en trachten een antwoord te bieden op behoeften van bedrijven in verband met alle aspecten van preventie zoals bepaald in de Welzijnswet.
Deze behoeften zullen op een juiste manier worden geanalyseerd en gekaderd in een wettelijke context zodat gepaste acties en begeleiding worden geïnitieerd met bijhorende opvolging.
Niet limitatieve lijst van mogelijke acties:
- Advies en ondersteuning met betrekking tot uitvoering van eenWelzijnsbeleid.
- Beantwoording van vragen met betrekking tot Welzijn, veiligheid in zijn totaliteit.
- Aanreiken van relevante documentatie.
- Uitvoering van plaatselijke rondgangen.
Voor uitvoering van sommige opdrachten kan hierbij al dan niet beroep worden gedaan op externe organisaties. Uiteraard gebeurt de mogelijke dienstverlening van de Preventiedeskundige in onderling overleg tussen de klant, makelaar en de verzekeraar.
Ook deze contacten blijven van cruciaal belang en zijn een belangrijke barometer voor de relatie met onze klanten en hun en onze eindresultaten.